2015年3月6日 星期五

Don't Forget Where You Belong (別忘了屬於你的...) by One Direction (一世代)









Don't Forget Where You Belong
別忘了屬於你的......
Midnight Memories
青春午夜場
One Direction
一世代










Been a lot of places
到過好多地方
I've been all around the world
我一直在世界各地繞
Seen a lot of faces
看過好多面孔
Never knowing where I was
從不知道我在哪


On the horizon
在地平線的那一端
Oh, well, I know, I know, I know, I know the sun will be rising
喔!我知道我知道我知道我知道在家的那一方
Back home
太陽會升起


Living out of cases
在飯店度過
Packing up and taking off
整理行李和前往下個城市
Made a lot of changes
做了好多改變
But not forgetting who I was
但不會忘記我是誰

On the horizon
在地平線的那一端
Oh, well, I know, I know, I know, I know the moon will be rising
喔! 我知道我知道我知道我知道在家的那一方
Back home
月亮會升起


Don't forget where you belong–home
別忘記那個屬於你的地方  「家」
Don't forget where you belong–home
別忘記那個屬於你的地方  「家」
If you ever feel alone–don't
如果你曾感到孤獨  不會的
You were never on your own
你從來都不是一個人
And the proof is in this song
而證明就是這首歌


I've been away for ages
我離開了好久
But I've got everything I need
但我該有的我都有
I'm flicking through the pages
我輕輕打開日記
I've written in my memory
我寫進我的回憶


I feel like I'm dreaming
我感覺我像在作夢
Oh, so I know, I know, I know, I know that I'm never leaving
喔! 所以我知道我知道我知道我知道我從來沒有離開過
No, I won't go
不,我不會走


Don't forget where you belong–home
別忘記那個屬於你的地方  「家」
Don't forget where you belong–home
別忘記那個屬於你的地方  「家」
If you ever feel alone–don't
如果你曾感到孤獨  不會的
You were never on your own
你從來都不是一個人
And the proof is in this song
而證明就是這首歌

Lights off when they should be on
當燈應該是亮著的時候,卻是關著的
Even stars in the skies, they're wrong
甚至星星在天空,這是不對的
Short days when the nights are long
白天短暫當夜晚卻漫長
When I think of the things I've done
當我想到我曾做過的事情
Don't matter how far I've gone–
不管我離開了多遠
I'm always feeling at home
我總感覺我就再加了
Oh



Don't forget where you belong–home
別忘記那個屬於你的地方  「家」
Don't forget where you belong (don't forget it) –home
別忘記那個屬於你的地方 (別忘了)  「家」
If you ever feel alone–don't
如果你曾感到孤獨  不會的
You were never on your own
你從來都不是一個人
Never, never, never
從來 從來 從來都不是


Don't forget where you belong–home
別忘記那個屬於你的地方  「家」
Don't forget where you belong (don't forget it) –home
別忘記那個屬於你的地方 (別忘了)  「家」
If you ever feel alone–don't
如果你曾感到孤獨  不會的
You were never on your own
你從來都不是一個人
And the proof is in this song
而證明就是這首歌


Home

Don't forget it
別忘了
Home

If you ever feel alone–don't
如果你曾感到孤獨 不會的
You were never on your own (you were never)
你從來都不是一個人 (從來都不是)
And the proof is in this song
而證明就是這首歌
Never forget it
永遠別忘了


This song
這首歌
Don't forget it!
別忘了!
No, I never forget it
不,別忘了
This song
這首歌
You were never...
你從來都不是...

沒有留言:

張貼留言