2015年3月28日 星期六

Photogragh (相簿) by Ed Sheeran (紅髮艾德)









Photograph
相簿
Ed Sheeran
紅髮艾德
X










Loving can hurt
愛可以傷人
Loving can hurt sometimes
愛有時候可以傷人
But it's the only thing
但這是我所知道的
That I know
唯一一件事情


And when it gets hard
當一切變得困難
You know it can get hard sometimes
你知道有時候一切會變得很困難
It is the only thing that makes us feel alive
這是唯一一件讓我們感到活著的事情


We keep this love in a photograph
我們把愛保存在相簿裡
We made these memories for ourselves
我們為了自己製造這些回憶
Where our eyes are never closing
在這些我們從不闔眼的地方
Hearts are never broken
從不心碎的地方
And times are forever frozen still
然後時間永遠靜止的地方


So you can keep me
所以你可以
Inside the pocket
把我放在你那有型牛仔褲的
Of your ripped jeans
口袋裡
Holdin' me closer
抱緊我
Til our eyes meet
直到我們的雙眼相遇
You won't ever be alone
你不會永遠一個人
Wait for me to come home
等著我回家

Loving can heal
愛可以使人痊癒
Loving can mend your soul
愛可以修補靈魂
And is the only thing
也是我知道的
That I know (know)
唯一東西
I swear it will get easier
我發誓一切會變得容易
Remember that with every piece of ya
記得每一個關於你的碎片
And it's the only thing we take with us when we die
這也是我們死掉之後能帶走的唯一物品



We keep this love in a photograph
我們把愛保存在相簿裡
We made these memories for ourselves
我們為了自己製造這些回憶
Where our eyes are never closing
在這些我們從不闔眼的地方
Hearts are never broken
從不心碎的地方
And times are forever frozen still
然後時間永遠靜止的地方


So you can keep me
所以你可以
Inside the pocket
把我放在你那有型牛仔褲的
Of your ripped jeans
口袋裡
Holdin' me closer
抱緊我
Til our eyes meet
直到我們的雙眼相遇
You won't ever be alone
你不會永遠一個人
Wait for me to come home

等著我回家


And if you hurt me
如果你傷害了我
Well that's ok baby only words bleed
沒關係的 寶貝 只有在書頁裡的
Inside these pages you just hold me
幾個字悲傷 你剛抱著我
And I won't ever let you go
我永遠不會讓你離開的

Wait for me to come home
等我回家
Wait for me to come home
等我回家
Wait for me to come home
等我回家
Wait for me to come home
等我回家


Oh you can fit me
喔! 你可以把我
Inside the necklace you got when you were 16
裝在你16歲時得到的項鍊裡
Next to your heartbeat
在你的心跳旁
Where I should be
就是屬於我的地方
Keep it deep within your soul
好好把它收在你的靈魂裡


And if you hurt me
如果你傷害了我
Well that's ok baby only words bleed
沒關係的 寶貝 只有在書頁裡的
Inside these pages you just hold me
幾個字悲傷 你剛抱著我
And I won't ever let you go
我永遠不會讓你離開的


When I'm away
當我離開的時候
I will remember how you kissed me
我會記得你如何親我
Under the lamppost
在街燈下
Back on 6th street
在第六街
Hearing you whisper through the phone
聽著你用電話輕輕地對我說
Wait for me to come home
等著我回家

沒有留言:

張貼留言