2015年3月21日 星期六

Already Home (已經在家) by A Great Big World (浩瀚宇宙)




Already Home
已經回家
A Great Big World
浩瀚宇宙
Is There Anybody Out There?
有人在那嗎?










You say love is what you put into it
你說你所投入的是愛
You say that I'm losing my will
你說我失志
Don't you know that you're all that I think about?
難道你不知道你是我所想的一切?
You make up a half of the whole
你完整了一切


You say that it's hard to commit to it
你說要承認一切很難
You say that it's hard standing still
你說要站著不動很難
Don't you know that I spend all my nights
難道你不知道我花了每個夜晚
Counting backwards the days 'til I'm home?
數著我回家的日子?


If only New York wasn't so far away
如果紐約不是那麼地遠
I promise the city won't get in our way
我保證城市不會擋著我們
When you're scared and
alone,
當你害怕孤單
Just know that I'm already home
只要知道我已經在家了


I say that we're right in the heart of it
我說我們都懂愛的道理
A love only we understand

一份我們都理解的愛
I will bend every light in this city
我會努力點亮這城市的每盞燈
And make sure they're shining on you

然後讓它們照亮你

If only New York wasn't so far away
如果紐約不是那麼地遠
I promise the city won't get in our way

我保證城市不會擋著我們
When you're scared and alone,

當你敢害怕孤單
Just know that I'm already home

只要知道我已經在家

When life takes its own course
當人生需要上一堂課的時候
Sometimes we just don't get to choose

有時候我們並沒有選擇
I'd rather be there next to you

但我希望在你身旁
Promise you'll wait for me, wait for me

請答應我,你會等我,等著我
Wait 'til I'm home

等著我回家

All I have is this feeling inside of me
我心裡有一種感覺
The only thing I've ever known

我一直都知道的一件事情


If only New York wasn't so far away
如果紐約不是那麼地遠
I promise the city won't get in our way

我保證城市不會擋著我們
When you're scared and alone,

當你感到孤單害怕
Just know that I'm already home

只要知道我已經在家


If only New York wasn't so far away
如果紐約不是那麼地遠
I will be there every step of the way

我會一直陪在你身旁
And when you're scared and alone,

還有當你孤單害怕
Just know that I'm already home

只要知道我已經在家
Just know that I'm already home

只要知道我已經在家

沒有留言:

張貼留言