2015年3月28日 星期六

Little Bird (小小鳥) by Ed Sheeran (紅髮艾德)








Little Bird
小小鳥
+
Ed Sheeran
紅髮艾德










If we take this bird in
如果我們把這隻腳受傷的鳥
With its broken leg
帶進來
We could nurse it
我們可以照顧它
She said
她說
Come inside
進來吧
For a little lie down with me
和我一起躺著休息
If you fall asleep
如果你睡著了
It wouldn’t be the worst thing
這不會是糟糕的事
But when I wake up
但當我醒著的時候
Your make-up is on my shoulder
你的妝印在我的肩膀上
And tell me, if I lie down
然後告訴我,如果我躺著休息
Would you stay now
你現在會留下來
And let me hold you?
然後讓我抱著你嗎?


But if I kiss you
但是如果我親你的話
Will your mouth read this truth?
你的嘴是否會讀出這事實?
Darling, how I miss you
親愛的,我好想你
Strawberries taste how lips do
草莓就像是嘴唇的味道
And it’s not complete yet
而且這還不是全部
Mustn’t get our feet wet
絕對不能開始行動
Cos that leads to regret
因為這樣會後悔的
Diving in too soon
投入太快
And I’ll owe it all to you
這樣我會欠你太多的
My little bird
我的小小鳥
My little bird
我的小小鳥


If we take a walk out
如果我們在早晨
In the morning dew
在外面散個步
We could lay down
我們可以躺著
So I’m next to you
這樣我就可以在你身旁
Come inside
快進來
For a little home-made tea
喝點自製的茶
If you fall asleep
如果你睡著了
Then at least you’re next to me
那麼至少你會在我旁邊
And if I wake up
如果我醒來了
You see, it’s late, love
你看 現在挺晚了 親愛的
Go back to sleep
快回去睡覺
I’m covered by nature
我被大自然擁抱著
And I’m safe now
現在我很安全的
Underneath this oak tree
在這棵橡樹底下
With you beside me
有你在我身旁


But if I kiss you
但是如果我親你的話
Will your mouth read this truth?
你的嘴是否會讀出這事實?
Darling, how I miss you
親愛的,我好想你
Strawberries taste how lips do
草莓就像是嘴唇的味道
And it’s not complete yet
而且這還不是全部
Mustn’t get our feet wet
絕對不能開始行動
Cos that leads to regret
因為這樣會後悔的
Diving in too soon
投入太快
And I’ll owe it all to you
這樣我會欠你太多的
My little bird
我的小小鳥
My little bird
我的小小鳥
My little bird
我的小小鳥
My little bird
我的小小鳥


And of all these things
在這全部的事情之中
I’m sure of
我很確定
I’m not quite certain
我不太確定
Of your love
對你的愛
And you made me scream
你讓我想尖叫
But then I made you cry
但我讓你哭泣
When I left that little bird
當我離開了那受了傷
With its broken leg to die
快死掉的小小鳥


But if I kiss you
但是如果我親你的話
Will your mouth read this truth?
你的嘴是否會讀出這事實?
Darling, how I miss you
親愛的,我好想你
Strawberries taste how lips do
草莓就像是嘴唇的味道
And it’s not complete yet
而且這還不是全部
Mustn’t get our feet wet
絕對不能開始行動
Cos that leads to regret
因為這樣會後悔的
Diving in too soon
投入太快
But I’ll owe it all to you
但這樣我會欠你太多的
My little bird
我的小小鳥
My little bird woah oh oh
我的小小鳥 喔 喔 喔
My little bird
我的小小鳥
My little bird
我的小小鳥
You’re my little bird
你就是我的小小鳥

沒有留言:

張貼留言